Siirry suoraan sisältöön.

Metsien Suomen kampanja alkoi – Puulla on luonnerooli vailla vertaa

Metsien Suomi aloittaa vuoden 2023 uudella viestintäkampanjalla. Veturina 16.1. käynnistyneessä kampanjassa toimii uusi tv-mainos, joka näkyy muutaman viikon liki kaikilla kaupallisilla tv-kanavilla, muun muassa MTV3:lla ja Nelosella. 

Metsien Suomi kertoo siitä, kuinka metsät ovat meillä Suomessa kaikessa mukana. Tammikuun 2023 kampanjassa tämän toteavat myös valloittavat lapsinäyttelijät.

Uudessa televisiomainoksessa nähdään koulunäytelmä, jonka alussa huomion varastavat perinteisesti prinsessa, kuningas ja narri. Mutta aitoon tähtirooliin nousee näytelmän kuluessa puu ja puusta rakennettu kestävä tulevaisuus.

Metsien Suomi -mainos kuvattiin Helsingissä joulukuussa 2022.

Kuva: Vilma Issakainen

Metsän merkityksestä meille suomalaisille kerrotaan kampanjan aikana totta kai myös sosiaalisessa mediassa. Taimi after taimi -viesti kertoo metsien uudistamisesta: Suomessa istutetaan joka vuosi 150 miljoonaa taimea. Metsillä on myös vahva merkitys taloudelliselle hyvinvoinnillemme, josta muistuttaa Taimi’s money -viesti. Viestejä avataan totuttuun tapaan sivustomme Tiesitkö tämän -osiossa.

Radiossa Metsien Suomi kuuluu Eeva Litmasen viehättävällä äänellä kanavilla MeNaiset, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, HitMix, Helmiradio, Groove, Aito Iskelmä. Metsein Suomen mainoksen voi kuulla edellä mainituilla kanavilla 23.1. alkavalla viikolla.

Mielenkiintoiset artikkelit Ilta-Sanomien kumppaniosiossa täydentävät tammikuun 2023 kampanjan teemoja. Jutut kertovat metsien aarteesta ligniinistä, metsiin sijoittamisesta ja siitä, miksi kannattaa kouluttautua metsäalalle.

Tärkeä osa kampanjaa on myös koko metsäalan osallistuminen viestien jakamiseen. Seuraa Metsien Suomea Instagramissa ja Facebookissa, jaa viestiä eteenpäin ja osallistun keskusteluun!