Metsien Suomen pääsiäiseen ajoittuneessa kampanjassa kaupunkeihin piirtyi puiden värittämä maa. Monikanavaisen kampanjan hittejä olivat tarttuva radiomainos ja R-kioskeilla jaetut siemenkiekot.
Metsien Suomen kevätkampanjan pääosassa olivat suomalaiset puut. Puiden värittämä maa piirtyi mainoksiin rautatieasemilla, kauppakeskuksissa ja tienvarsilla. Ulkomainokset näkyivät suurimmissa kaupungeissa yhteensä yli 400 mainospinnalla.
Sanoman radiokanavilla kuultiin riemastuttava sovitus klassikkolaulusta Teddykarhujen huviretki. Metsien Suomen versiossa sanoitus laitettiin uusiksi Suomessa kasvavin puulajein. Mainos soi sopivasti pääsiäisliikenteen lomassa ja tavoitti tavallista enemmän kuuntelijoita. Loopin, Suomipopin ja HitMixin suorien radiolähetyksien lisäksi kampanjan oli mukana Loopin live-podcastissa.
Radiokilpailussa arvottiin lahjakortteja R-kioskeille – onnea kaikille voittajille, joille on ilmoitettu voitosta henkilökohtaisesti.
R-kioski oli mukana kampanjassa myös jakamassa siemenkiekkoja. Männyn siemeniä sisältäneitä kylvöpaketteja jaettiin lähes kaikilla Ärrillä liki 90 000.
”Joku innostuu siitä, kun jaetaan ilmaisia ämpäreitä. Itse innostuin, kun jaettiin ilmaisia männynsiemeniä”, siemenkiekkoja kommentoitiin Instagramissa.
”Kiitos kaikille Metsien Suomen kampanjasta somessa viestineille ja viestejämme jakaneille. Olemme saaneet somesta paljon palautetta erityisesti siemenkiekoista, kuinka kaunis ajatus ja mielenkiintoinen projekti ne ovat”, Metsien Suomen projektipäällikkö Kaarina Aro iloitsee.
Puiden värittämä maa oli jo yhdeksäs Metsien Suomen monikanavainen mediakampanja. Se tavoitti televisiossa odotettua suuremmat katsojaluvut talousmetsien luonnonhoidosta kertovalla mainoksella ja keräsi kiinnostuneita lukijoita Ilta-Sanomien kumppaniartikkeleilla.
Tarkemmin kampanjan tuloksista kerrotaan toukokuun lopulla.
Lisätietoa
Kaarina Aro, Metsien Suomi, projektipäällikkö, p. 050 374 5677, kaarina.aro@smy.fi