Siirry suoraan sisältöön.

Metsien Suomi nyt radiossa! Osallistu ja voita liput Metallican keikalle

Metsien Suomen uudet mainokset pyörivät nyt radiossa. Lisäksi Metsien Suomi järjestää radiokanavilla kilpailun, jossa voit voittaa kaksi lippua Metallican keikalle Helsinkiin 9. kesäkuuta. Testaa, tiedätkö sinä Metsien Suomen mainoksista tuttujen puupohjaisten tuotteiden puuprosentit!

Kilpailu järjestetään osana Metsien Suomen radioyhteistyötä, joka pyörähti käyntiin 18. maaliskuuta. Mukaan valitut kanavat ovat Radio Rock, Loop ja HitMix.

Osallistu kisaan tästä linkistä!

”Tavoitamme monipuolisen radioyhteistyön ansiosta monipuolista yleisöä, etenkin nuoremmista ikäluokista, joille metsäala ei ehkä ole vielä niin tuttu”, Metsien Suomen projektipäällikkö Kaarina Aro toteaa.

Radio Rockilla ohjelmayhteistyötä tehdään kanavan tunnettujen juontajien, rockrumpali Jussi69:n sekä Laura Vähähyypän ohjelmien kanssa. 1990- ja 2000-lukujen elektronisen tanssimusiikin HitMixin yhteistyöohjelman juontajana toimii mainio Joonas Vuorela. Näiden lisäksi Metsien Suomi kuuluu myös uudemman tanssimusiikin kanavalla Loopilla.

Kuuntele myös Metsien Suomen radiomainokset

Eniten Metsien Suomen mainontaa kuuluu Radio Rockilla, jonne on räätälöity rockhenkisiä Metsien Suomen audiomainoksia tutulla kampanjateemalla puu taipuu yllättävän moneen.

”Radio Rockin mainokset haastavat kuulijan oivaltamaan mainoksen henkilöhahmojen vuoropuhelun viittaukset tunnettuihin rockkappaleisiin. Mainokset osoittavat, että puu taipuu yllättävän moneen – jopa raskaaseen musiikiin.”, Kaarina Aro sanoo.

Kuuntele radiomainokset ja testaa, tunnistatko mainosten taustalla olevat kappaleet:

”Pataässä”

”Nukkumatti”

”Tervetuloa viidakkoon”

Raskaaseen musiikkiin liittyy myös Metsien Suomen viime viikolla julkistama yhteistyö Pohjoismaiden suurimman metallifestivaalin Tuskan kanssa.

Metsien Suomi ja Tuska Festivaali ovat aloittaneet yhteistyön

4. maaliskuuta käynnistyneen Metsien Suomen kampanjan viestit levittäytyvät maaliskuun ajan televisiossa, radiossa, ulkomainoksissa, sosiaalisessa mediassa ja asiantuntija-artikkeleina.

Kampanjan kärkenä nähdään uusi televisiomainos, joka esittelee hauskasti ja informatiivisesti sitä, mitä kaikkea suomalaisesta, kestävästi kasvatetusta puusta voidaan valmistaa. Puunpaljastin-mainos jatkaa Metsien Suomen kekseliästä tapaa tuoda esiin metsien ja puun monikäyttöisyyttä. Katso Puunpaljastin-mainosvideo tästä. Mainos näkyy MTV:n, Nelosen ja Warner Bros. Discoveryn tv-kanavilla.

Kampanjan teemoja syventävät artikkelit ovat esillä Suomen suurimman uutismedian Ilta-Sanomien sivuilla.

Metsien Suomi haluaa herättää keskustelua ja lisätä tietoisuutta metsien ja puun käytön merkityksestä. Löydät meidät myös Facebookista ja Instagramista. Kampanjan tunnus sosiaalisessa mediassa on #metsiensuomi.

Lisätietoa:
Kaarina Aro, projektipäällikkö
p. 050 374 5677
kaarina.aro(at)metsiensuomi.fi

Metsien Suomen ensimmäinen kampanja toteutettiin vuonna 2020. Kampanjaa ovat rahoittaneet useat metsäalan tahot, kuten Suomen Metsäsäätiö, Metsäteollisuus ry, Metsähallitus, MTK, maa- ja metsätalousministeriö ja Puunjalostusinsinöörit ry. Mukana ovat olleet myös Suomen metsäkeskus, Bioenergia ry ja Metsämiesten Säätiö sekä suunnittelussa muun muassa Paperiliitto ja Teollisuusliitto. Vuoden 2024 kevään kampanjan rahoittajina toimii joukko Metsäteollisuus ry:n jäsenyrityksiä sekä Suomen Metsäsäätiö. Hanketta vetää Suomen Metsäyhdistys.