Siirry suoraan sisältöön.

Metsien Suomen tykätyimmät mainokset näkyvät taas

Metsien Suomi tulee taas! Suuren suosion saavuttaneet Metsien Suomen mainokset hauskoista ja yllättävistä puupohjaisista tuotteista näkyvät marraskuussa juna-asemilla sekä somessa.

Keväällä 2022 lanseeratut Metsien Suomi -mainokset näkyvät marraskuun kahtena ensimmäisenä viikkona juna-asemilla kautta maan sekä somekanavista Instagramissa ja Facebookissa. Viime vuonna mainokset näkyivät touko-kesäkuun aikana kolme viikkoa televisiossa, radiossa, verkossa, ulkomainoksissa, sosiaalisessa mediassa sekä kahdessa eturivin podcastissa. Kampanjan tavoitteena oli tavoittaa suuri yleisö ja päivittää mielikuvaa innovatiivisista puupohjaisista tuotteista esimerkkien avulla.

Metsien Suomi -mainos Helsingin rautatieasemalla marraskuussa 2023. Kuva: Anna Kauppi
Metsien Suomi -mainos Helsingin rautatieasemalla marraskuussa 2023. Kuva: Anna Kauppi

Sympaattiseksi ja hauskaksi koettu kevään 2022 kampanja saavuttikin reilusti yli 80 miljoonaa kontaktia. Sen lisäksi, että kampanja tavoitti hyvin suomalaiset, oli se myös tutkitusti vaikuttava. Kampanjasta teetettiin kaksi vaikuttavuutta mittaavaa tutkimusta riippumattomilla markkinointitutkimusyhtiöillä. Synon ja Nepan tutkimusten tulokset ovat yhteneväiset: Metsien Suomen mainokset olivat puhutelleet ihmisiä, ne olivat jääneet mieleen ja ne olivat vaikuttaneet ihmisten asenteisiin toivotulla tavalla.

Yllättäviäkin tuotteita esiin nostanut kampanja oli myös erittäin tykätty. Peräti 83 prosenttia piti kampanjasta muun muassa mielenkiintoisuuden, informatiivisuuden ja selkeyden vuoksi.

Metsien Suomen oivaltavia mainoksia on luvassa vielä jatkossakin, sillä Metsien Suomi -hanke jatkuu myös vuonna 2024. Seuraava kampanja on suunnitteilla keväälle 2024. Myös silloin keskiössä ovat puupohjaiset tuotteet ja metsien kestävä käyttö – ja sillä kertaa aivan uusin mainoksin! Seuraa siis Metsien Suomea jatkossakin.