Siirry suoraan sisältöön.

Metsien Suomen kampanja alkaa 4. maaliskuuta – katso mikä on puunpaljastin

Mediasta tutun Metsien Suomen kevään 2024 monikanavainen kampanja käynnistyy 4. maaliskuuta. Metsien Suomen viestit näkyvät ja kuuluvat koko maaliskuun ajan televisiossa, radiossa, ulkomainoksissa ja sosiaalisessa mediassa.

Kampanjan kärkenä nähdään uusi televisiomainos, joka esittelee hauskasti ja informatiivisesti sitä, mitä kaikkea suomalaisesta, kestävästi kasvatetusta puusta voidaan valmistaa. Puunpaljastin-mainos jatkaa Metsien Suomen oivaltavaa tapaa tuoda esiin metsien ja puun monikäyttöisyyttä. Kampanjan teemana on ”puu taipuu yllättävän moneen”.

”Tuotepaletti uudessa tv-mainoksessa näyttää, että puuta voidaan hyödyntää jopa hiilihapotuslaitteessa, parkatakissa ja kasvogeelissä. Mainos kuvastaa niitä uskomattoman monipuolisia mahdollisuuksia, joita Suomen tärkeimmällä raaka-aineella puulla on”, Metsien Suomen projektipäällikkö Kaarina Aro sanoo.

Metsien Suomen mainokset nostavat esiin yllättäviäkin lukuja

Metsien Suomen mainokset keväällä 2024
Metsien Suomen kevään 2024 kampanja kertoo, kuinka paljon puuta voi löytyä monista tutuista ja yllättävämmistäkin tuotteista.

Metsien Suomen kevään 2024 mediakampanja esittelee puun monipuolisuutta ja sen roolia fossiilittomamman maailman rakentamisessa. Tärkeää on, että suomalainen puu kasvaa kestävästi hoidetuissa, ympäristösertifioiduissa metsissä.

”Metsien Suomi haluaa rohkaista ihmisiä näkemään puupohjaiset tuotteet vastuullisena valintana. Tuotteissa yhdistyvät biohajoavuus, korkea kierrätysaste ja resurssitehokkuus, sillä ne voidaan valmistaa metsäteollisuuden sivuvirroista”, Aro kertoo.

Metsien Suomi kuuluu myös radiossa ohjelmayhteistyössä ja mainoksissa. Kampanjaan valitut radiokanavat ovat Radio Rock, Hitmix ja Loop. Kampanjan viestejä täydennetään artikkelein Ilta-Sanomien kumppaniosiossa ja Metsien Suomen sivustolla 4. maaliskuuta alkaen. Artikkelit syventävät ymmärrystä suomalaisista metsistä ja puupohjaisten tuotteiden monipuolisista mahdollisuuksista.

Metsien Suomen viestit näkyvät ympäri Suomen ulkomainoksina yli 600 mainostaulussa, verkkomainonnassa muun muassa Sanoman sivustoilla, Googlessa ja Youtubessa sekä sosiaalisessa mediassa. Kampanjan tunnus sosiaalisessa mediassa on #metsiensuomi.

Metsien Suomi haluaa herättää keskustelua ja lisätä tietoisuutta metsien ja puun käytön merkityksestä.

”Kannustamme kaikki pohtimaan, missä kaikessa puu on meillä joka päivä mukana ja jakamaan somekanavillaan itselleen tärkeimmät puupohjaiset asiat ja esineet.”, Aro sanoo.

Löydät Meidät Facebookista ja Instagramista.

Katso Puunpaljastin-mainosvideo tästä.

Lisätietoa:
Kaarina Aro, projektipäällikkö
p. 050 374 5677
kaarina.aro(at)metsiensuomi.fi

Metsien Suomen ensimmäinen kampanja toteutettiin vuonna 2020. Kampanjaa ovat rahoittaneet useat metsäalan tahot, kuten Suomen Metsäsäätiö, Metsäteollisuus ry, Metsähallitus, MTK, maa- ja metsätalousministeriö ja Puunjalostusinsinöörit ry. Mukana ovat olleet myös Suomen metsäkeskus, Bioenergia ry ja Metsämiesten Säätiö sekä suunnittelussa muun muassa Paperiliitto ja Teollisuusliitto. Vuoden 2024 kevään kampanjan rahoittajina toimii joukko Metsäteollisuus ry:n jäsenyrityksiä sekä Suomen Metsäsäätiö. Hanketta vetää Suomen Metsäyhdistys.