Siirry suoraan sisältöön.

Jogurtti, wc-paperi ja puusiipiset tuulivoimalat pääsivät Ilta-Sanomien kumppaniotsikoihin

Metsien Suomen teemoista voi tutuun tapaan lukea lisää Suomen suurimman uutismedian Ilta-Sanomien sivuilla.

”Artikkelit lisäävät kansantajuisesti ymmärrystä metsistä ja puupohjaisten tuotteiden monipuolisista mahdollisuuksista”, Metsien Suomen projektipäällikkö Kaarina Aro sanoo.

Erika Malmström (vas.), Markus Katiska ja Kirsi Maasalo vastasivat Metsien Suomen katugalluppiin, joka on julkaistu Ilta-Sanomien kumppaniosiossa. Kuva: Vilma Issakainen
Erika Malmström (vas.), Markus Katiska ja Kirsi Maasalo vastasivat Metsien Suomen katugalluppiin, joka on julkaistu Ilta-Sanomien kumppaniosiossa. Kuva: Vilma Issakainen

Metsien Suomen kumppanisivulta Ilta-Sanomista löytyy yhteensä jo 15 artikkelia, sillä luettavana on kaikki pitkän yhteistyön aikana julkaistut jutut. Juuri alkaneen kevätkampanjan kuudesta tuotteesta on Ilta-Sanomien verkkosivuille nostettu jotakin arjesta tuttua, jotakin todella yllättävää ja yksi suuren luokan innovaatio.

Erika, 20, kuulee ensi kertaa jogurtin metsäisestä ihmeainesosasta – ”Kuulostaa erikoiselta mutta kiehtovalta”

7 faktaa vessapaperista – tutkimus kertoo, millainen ihminen olet, jos olet hamstrannut sitä

Lue lisää: Suomalainen puu korvaa teräksen tuulivoimalassa – päästöt laskevat jopa 90 prosenttia

Metsien Suomen kampanjoita on järjestetty jo vuodesta 2020. Kevään 2024 mediakampanja esittelee puun monipuolisuutta ja sen roolia fossiilittomamman maailman rakentamisessa. Tärkeää on, että suomalainen puu kasvaa kestävästi hoidetuissa metsissä.

Metsien Suomen viestit näkyvät maaliskuun ajan televisiossa, radiossa, ulkomainoksissa, sosiaalisessa mediassa, IS-juttuina ja hankkeen sivuilla. Kampanjan teemana on Puu taipuu yllättävän moneen.

Kampanjan kärkenä nähdään uusi televisiomainos, joka esittelee hauskasti ja informatiivisesti sitä, mitä kaikkea suomalaisesta, kestävästi kasvatetusta puusta voidaan valmistaa. Puunpaljastin-mainos jatkaa Metsien Suomen kekseliästä tapaa tuoda esiin metsien ja puun monikäyttöisyyttä. Katso Puunpaljastin-mainosvideo YouTubessa tästä. Mainos näkyy MTV:n, Nelosen ja Warner Bros. Discoveryn tv-kanavilla.

Radiokanavista mukaan valittiin Radio Rock, Loop ja HitMix. Pääpaino on raskaamman musiikin erikoiskanavassa, jonne on tehty sinne erikseen räätälöityjä radiomainoksia.

”Kannattaa hieraista korviaan Radio Rockin taajuuksilla. Metsien Suomen mainos uittaa kuulijalle tietoa puusta aivan hillittömän hauskalla tavalla”, Kaarina Aro sanoo radiomainosten sisältöä paljastamatta.

Metsien Suomen viestit näkyvät myös ympäri Suomen ulkomainoksissa yli 600 mainostaulussa. Verkkomainontaa on muun muassa Sanoman sivustoilla, Googlessa ja Youtubessa sekä sosiaalisessa mediassa.

Metsien Suomi haluaa herättää keskustelua ja lisätä tietoisuutta metsien ja puun käytön merkityksestä. Kampanjan tunnus sosiaalisessa mediassa on #metsiensuomi.